Ze houdt sinds kort kantoor in een lichte, hoge ruimte op de derde verdieping van het gebouw. Cristèl Klandermans, eigenaar van communicatiebureau Today’s Specials, vindt het er heerlijk. “Het licht in dit kantoor geeft me écht energie,” vertelt ze. Wij interviewden haar over haar werk, het belang van een fijne kantoorruimte én we vroegen haar om een ondernemerstip.

“Today’s Specials is een creatief communicatiebureau, dat zich dagelijks bezighoudt met het ontwikkelen en uitrollen van communicatieconcepten voor bedrijven en merken. Onze klanten hebben als gemene deler dat ze allemaal gericht zijn op lifestyle. Of het nu een evenement is of vastgoed. Wij laden projecten.”

Dagmenu
“Dagelijks starten we met een korte bespreken en het doornemen van de mail. Ikzelf concentreer me voornamelijk op het relatiebeheer, de planning en de opvolging bij klanten. Ik breng structuur aan in alle werkzaamheden en zet onderdelen uit onder mijn werknemers. Was ik eerst stiekem een beetje vies van structuur en weekvergaderingen, nu denk ik: het is verdomde handig.”

Ruimte om te sparren
“Onze nieuwe kantoorruimte is echt een verademing. Hoe leuk het ook was, onze vorige ruimte had het idee van een bezemkast. Ik merk dat ik licht heel belangrijk vind. Het is hier ruimtelijk en hoog, heerlijk. Ook hangt hier een relaxte vibe onder de huurders. Ik vind het fijn om te sparren met andere ondernemers en daar is hier absoluut de ruimte voor. Daarnaast is de locatie gewoon top. Dichtbij het centrum en bij huis.”

Tomorrow
“Today’s Specials zit in een groeifase en de kantoorruimte is daarin meegegroeid. Ik timmer hard aan de weg voor klanten, maar ik werk ook aan het behouden en ontwikkelen van een stevige organisatiestructuur. Bij dit laatste ligt voor mij de persoonlijk de grootste uitdaging momenteel. Toch wil ik niet alleen managen, ik blijf het leuk vinden om me in te zetten voor verschillende projecten. Met beide benen op de grond, dus.”

Ondernemerstip
“Zorg dat je altijd blijft investeren in het onderhouden van relaties. Ik weet als geen ander hoe het is om knetterhard te werken voor allerlei klanten en het stukje relatiebeheer dan te laten voor was het is. Geen goed idee. Investeer in relaties. Kies een netwerk dat bij je past, maak het leuk voor jezelf. Het moet geen opgave zijn om relaties te onderhouden.”

Beeld: Titia Hahne

Tekst: Kim Stolk