In gesprek met Codeglue
Interviews

In gesprek met Codeglue

Game-ontwikkelaar Codeglue trots op nieuwe stek

Nieuwe huurder, zijt welkom!
Peter en Maurice, synchroon: ‘Dank’

Waar waren jullie al die tijd?
Maurice: ‘Overal en nergens’. Peter: ‘Dit is onze zesde locatie sinds we in 2000 met Codeglue zijn gestart. We hebben zo’n beetje alle hoeken van de stad wel gezien. Maar nu hebben we pas écht het gevoel dat we op onze plek zitten. Dat heeft te maken met de uitstraling van Het Industriegebouw, maar ook met de manier waarop wij zelf onze ruimte mochten indelen, de afwerking, de liefde en aandacht voor de gebruikte materialen… Wij hebben echt zin om hier onderdeel te gaan uitmaken van de community.’

Geen woorden maar daden
'Er was meteen al iemand van Bitfactory die wilde langskomen. Leuk! We prikken snel een datum voor de openingsborrel, en houden jullie op de hoogte via Mr. Watson!

‘We’, zeggen jullie. Met zijn hoevelen zijn ‘we’?
Peter: ‘Met een man of tien vast, plus een viertal stagiaires. We zitten hier op de groei. Er kunnen nog een aantal werkplekken bij worden gemaakt.’

Tell us more about your work
Maurice: ‘Wij ontwikkelen games. Je zou ons kunnen kennen van ibb en obb, een spel dat we samen met Sparpweed hebben gemaakt. ibb en obb is bedoeld voor twee spelers, die niet tegen maar met elkaar spelen. Ze reizen door een fantasielandschap, waarin ze samen allerlei obstakels moeten omzeilen. Pretty addictive, als we de comments mogen geloven. Het spel is er nu voor de Playstation 3, Linux, Mac en Windows.’

Peter: ‘Ook maken we games voor de smartphone. Rocket Riot is daar een voorbeeld van. Een schietspel in het genre Shoot ‘m up, als dat je wat zegt. Lekker knallen met een raket.’

Wat is jullie favoriete game?
Peter: ‘Mario Kart en Pokémon Go’.
Maurice: ‘Alles van Mario. Nu speel ik thuis Mario Odyssey’.

Meer weten over Codeglue? Klik hier!

Fotografie door Titia Hahne