Groos sluit na zes jaar de deuren, de missie is volbracht
News

Groos sluit na zes jaar de deuren, de missie is volbracht

Groos, het platform voor Rotterdamse ontwerpers, gaat sluiten. Het bedrijf bestaat op donderdag 28 februari zes jaar en ziet dat als een mooi moment om de deuren te sluiten.

Groos is in 2013 opgericht door Joost Prins en Tjeerd Hendriks. Ze zagen veel creatief talent om zich heen, maar geen podium voor het tonen van deze mooie Rotterdamse producten en hun verhalen. Dit resulteerde in een conceptstore met uitsluitend lokale producten en concepten van Rotterdamse makers. Inmiddels is het Rotterdamse product populairder dan ooit. De missie van Groos om Rotterdamse makers onder de aandacht te brengen is daarmee volbracht, vinden Joost en Tjeerd.

De afgelopen zes jaar heeft Groos zich hard gemaakt voor lokale creativiteit en de promotie van Rotterdam binnen Nederland en ver daarbuiten. Prins en Hendriks: "Onze stad is populairder dan ooit. De nieuwe Rotterdamse concepten buitelen over elkaar heen en Rotterdamse producten zijn overal in de stad te vinden. Dit laat zien dat de missie van Groos is volbracht. Daar zijn we trots op."

Donderdag 28 februari is de laatste kans om langs te komen.